top of page

שאלות מהארכיון

ציבורי·חבר/ה 1

ד"ר יעקב ברמץד"ר יעקב ברמץ
ד"ר יעקב ברמץ

לרופא

יכול להיות כי מדובר אצלך בבעיה רפואית שצריך לבדוק אותה. במידה והרופא ישלול בעיה רפואית הוא יפנה אותך לגורם מתאים אחר שהוא פסיכולוג הקרוי בשפה הצה"לית קב"ן. אין לך מה להתבייש בבעיה. הרבה אנשים סובלים ממנה ואתה לא היחיד. השאלה היא אם ניסית לפתור את הבעיה הזו בעבר, למשל ע"י בקשה שיעירו אותך בלילות או בכל דרך אחרת... בהצלחה

3 צפיות

שלום לך,לפני שאתה פונה לאיש מקצוע, כדאי לברר מה מטרת הפניה שלך. האם אתה רוצה לטפל בבעיה ולהעלימה? או שמא אתה מעוניין לקבל פטור כזה או אחר, אולי אף אישור לשרת קל"ב (קרוב לבית)?מאחר ואתה כבן תשע עשרה, אני מניח שאם הייתה בעיה פיזיולוגית כלשהי כבר היית עולה עליה מזמן. מעניין להבין, אם הבעיה התגברה מאז התגייסת? האם הבעיה הופיעה עד כה כששהיתה מחוץ לבית? אגב, אין טעם למנות מי שיעיר אותך בלילה לצורך הטלת מי רגלים. אם הבעיה, וככל הנראה היא כזו, על רקע רגשי, הרטבת לילה תקרה בין אם יעירו אותך ובין אם לאו.בכל מקרה, נראה לי שהפנייה לקב"ן, נכונה במקרה זה, יותר מפנייה לרופא. אולם עליך להבהיר לעצמך ואח"כ לקב"ן, מה מטרת הפנייה. אם אתה מעוניין לקבל פטור או שינוי בתנאי השרות, עליך לקחת בחשבון שהפרוצדורה היא הפניה לועדה פסיכיאטרית שתוריד לך פרופיל על סעיף נפשי כזה או אחר (כנראה על הפרעת אישיות לא בשלה) ועם הפרופיל תנתן המלצה לשינוי תנאי השרות. אולם, אם כוונתך לטפל בעניין, כדאי לברר עם הקב"ן אם יש לו נסיון בתחום הזה ואם לא שיפנה אותך למי שיש לו נסיון בטיפול כזה.

יצירת קשר

לכל שאלה אנא מלאו את הטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

תודה על פנייתך !

ד"ר יעקב ברמץ

רחוב חובבי ציון 8, הרצליה

052-3633242

כל הזכויות שמורות © יעקב ברמץ 2024

bottom of page