top of page

פיד הקבוצות

הקבוצות והפוסטים מופיעים למטה.


הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

משפחת הראל
8 במרץ 2026 · תיאור הקבוצה עודכן.

ברוך הבא לפורום.

הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

AYAAYA
AYA
24 ביולי 2025 · פרסמ/ה פוסט בקבוצה שאלות מהארכיון

הפסקת טיפול והקשר עם המטפל

שלום. יש לי שתי שאלות אשמח ומישהו יקרא ויענה לי עליהם.

אני הלכתי לפסיכולוגית למשך כמעט שנה והרגשתי שאני יכולה לסיים את הטיפול ושמיציתי ואני יכולה להמשיך לבד,

כשסיפרתי זאת לפסיכולוגית שלי בפעם הראשונה וזה גם אחרי שאמרתי להורים שלי והם שיכנעו אותי רבות, היא גם אמרה שלא מתאים ובסוף נשארתי, אחרי איזה חודשיים אני הרגשתי את זה עוד פעם והפעם באמת ולא רציתי שישכנעו אותי וזה אז באתי בעמדה ברורה והחלטית, כשסיפרתי לה את זה היא התחילה לומר לי דברים קשים ושאני אסתבך ויהיו לי מלא קשיים וחבל, היא ממש הורידה לי מעצמי ומהיכולות שלי. ויש עוד משהו אני רוצה לדעת האם כשבאים לטיפול זה דורש מערכת יחסים שלמה כמו עם חברים או ידידים? ואני לא שואלת כדי שיגידו לי אם זה בסדר או לא בסדר, היא פשוט בזה שאמרתי לה שאני גומרת את הטיפולים היא גרמה לזה להיות כאילו אני בוגדת בה ופוגעת בה ולא יודעת מה, בעוד…

13 צפיות

הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

AYAAYA
AYA
24 ביולי 2025 · פרסמ/ה פוסט בקבוצה פורום פסיכולוגיה

הפסקת טיפול והקשר עם הפסיכולוגית

שלום. יש לי שתי שאלות אשמח ומישהו יקרא ויענה לי עליהם.

אני הלכתי לפסיכולוגית למשך כמעט שנה והרגשתי שאני יכולה לסיים את הטיפול ושמיציתי ואני יכולה להמשיך לבד,

כשסיפרתי זאת לפסיכולוגית שלי בפעם הראשונה וזה גם אחרי שאמרתי להורים שלי והם שיכנעו אותי רבות, היא גם אמרה שלא מתאים ובסוף נשארתי, אחרי איזה חודשיים אני הרגשתי את זה עוד פעם והפעם באמת ולא רציתי שישכנעו אותי וזה אז באתי בעמדה ברורה והחלטית, כשסיפרתי לה את זה היא התחילה לומר לי דברים קשים ושאני אסתבך ויהיו לי מלא קשיים וחבל, היא ממש הורידה לי מעצמי ומהיכולות שלי. ויש עוד משהו אני רוצה לדעת האם כשבאים לטיפול זה דורש מערכת יחסים שלמה כמו עם חברים או ידידים? ואני לא שואלת כדי שיגידו לי אם זה בסדר או לא בסדר, היא פשוט בזה שאמרתי לה שאני גומרת את הטיפולים היא גרמה לזה להיות כאילו אני בוגדת בה ופוגעת בה ולא יודעת מה, בעוד…

18 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
25 ביולי 2025

שלום,


אדבר בשם עצמי. כפסיכולוג מזה שנים רבות, העבודה שלי, אמנם לתת שירות. אולם בניגוד לנותני שירות אחרים, כלי העבודה שלי זה אני עצמי. וכמו נגר, שמשחיז את כלי עבודתו ואף רוכש חדשים, גם אני משחיז את כלי עבודתי, כלומר את עצמי. הולך ללמוד, משתתף בסדנאות מקצועיות, קורא ספרים ומאמרים. מתעדכן כל הזמן. וזו אף חובתי לפי חוקי האתיקה של המקצוע. כשמגיע אלי מטופל הוא קונה, לא רק את הפגישה, אלא עשרים וחמש שנות לימוד, ואולי יותר.

חלק מההכשרה שלי, וחלק מעבודתי, שאני מביא את עצמי, כולל כל ידיעותי, כל הרגשות שלי כל הזיכרונות שלי וכל התקוות שלי.

אם הזמנת כיסא אצל נגר, ייתכן שיסרב לתת לך את הכיסא, לפני שהכיסא יציב לדעתו. ואם תגידי לו שזה לא עניינו, הוא רק נותן שירות וקיבל ממך את מה שמגיע לו. הוא יסכים כמובן שתיקחי הכיסא. אך אל תצפי שהוא ישמח על כך.


לגבי הפסיכולוגית שלך, איני יודע. אבל בהחלט ייתכן שכך היא חשה.

הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

אליהאליה
אליה
21 ביוני 2025 · פרסמ/ה פוסט בקבוצה פורום פסיכולוגיה

טעות חוזרת במערכת יחסים

היי, קוראים לי אליה ואני בת 23, אני יוצאת עם בחור מדהים כמעט בגילי (22) ואנחנו בקשר כבר כמעט שנה, קשר רציני ושנינו רוצים להקים ביחד בית, ואפילו הצלחתי לגלות שיש טבעת מוכנה:)

יש לי בעיה והיא חוזרת בלופים שמובילים שוב ושוב לאותו ריב.

אני אופנוענית ויש לנו בעיר קהילה של אופנוענים, וקבוצת ווצאפ משותפת. אחד מהם, כבר כשהייתי בזוגיות עם בן זוגי, שלח לי הודעות אישיות בווצאפ והתחיל איתי ופלרטט ואפשר לומר שנהניתי מתשומת הלב וזרמתי. בשלב מסויים הרגשתי רע הלכתי לבן זוגי סיפרתי לו על הקשר אמרתי לו שאני מצטערת וסיימתי את הקשר עם אותו ידיד. אבל אי אפשר לנתק את הקשר לחלוטין כי שנינו מאותה קבוצה והוא עונה לי לשאלות ולהתייעצויות.

למרות שהבטחתי לבן זוגי שלא ליצור איתו קשר ולא לענות לו יותר, אני מוצאת את עצמי שוב ושוב עונה לו לשאלות בפרטי, ואני חייבת לומר שאין לי צורך בכלל בקשר עם הבחור הזה. אני לא מעריכה…

19 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
23 ביוני 2025

שלום לך,


ציינת שאת רוצה להקים בית. הקמת בית אינה עניין טכני, לפועלי בניין ומהנדסים. הקמת בית, בראש ובראשונה, היא עניין נפשי. לשם הקמת בית כדאי להתבגר.

במקורות כתוב: על כן יעזוב איש את אביו ואמו ודבק באשתו. במילים אחרות, לצורך הקמת בית צריך לעזוב את משחקי הילדות.


אמנם את נהנית מאופנועים ומפלירטוטים, אבל אינני בטוח שהם לא חלק מהרומנטיקה הילדותית לחופש ולכיבוש העולם. רוב האנשים לא כבשו את העולם, כולל אלה שנראה כי עשו זאת.


כמו בשיר של נתן יונתן: לא עופות מרום אנחנו, ואל גובה השמים, לא נגיע כנראה, גם אתם גם אנוכי...


תחליטי מה את רוצה להמשך חייך. להקים בית או להישאר בילדות.

הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

סוריקהסוריקה
סוריקה
18 באפריל 2025 · פרסמ/ה פוסט בקבוצה פורום פסיכולוגיה

סימבלטה 30, מירו 30

מה יותר כדאי להמשיך ולקחת סימבלטה 30?, או מירו 30?

32 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
23 ביוני 2025

להזכירך. אינני רופא. אלא פסיכולוג. אינני רשאי לייעץ לגבי תרופות

הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

לליילליי
לליי
18 בינואר 2025 · פרסמ/ה פוסט בקבוצה פורום פסיכולוגיה

בכי מתוך שינה

אז ככה בקצרה שואלת על בעלי ואתן קצת רקע אנחנו נשואים שנתיים עם ילד ועוד אחד בדרך בעבר בעלי סבל מהתפרצויות זעם (לפני שהכרנו ) בוא נגיד שהוא לא עבר ילדות ונערות רגילים לא עשה צבא היה ילד מאד בעייתי ההורים שלו אנשים טובים ופשוטים חלילה לא בית הרוס

ברוך ה בשנים האחרונות הוא שינה כיוון ותפס את עצמו ו עובד על עצמו הוא מודע גם להתנהגות שלו מאז שהתחתנו הוא מנסה יותר לעבוד על עצמו וברוך ה׳ ההתקפים שלו הלכו ופחתו ( חשוב לציין לא מדובר באלימות פיזית התקפים של קללות והבן אדם פשוט ננעל בכעס שלו אי אפשר לדבר איתו בהגיון )

בעלי אדם מאד חכם סוג של פסיכולוג של עצמו יש לו רמת מודעות גבוהה והוא משתף אותי בדברים שהוא מרגיש ובתהליך שלו כדי שאני אעזור לו ואהיה חלק מהתהליך

חשוב לציין הוא משתמש בקנאביס רפואי עם מרשם כבר שנים וזה כנראה עוזר לרגיעה שלו

עכשיו לאחר…


50 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
19 בינו׳ 2025

שלום לך,

ציינת שבעבר היו לו התקפי זעם, שטיפל בהם ומיתן אותם. אינני יודע כיצד טיפל באותם התקפי זעם. האם ניסה בטיפול לרדת לשורשי הזעם? להבין מה גורם להם? להתפייס עם אותם אירועי העבר שאולי עוררו בו כעס? או שהוא למד טכניקה של להרגיע מעל פני השטח את הביטוי של הכעס הפנימי שלו, ולמתן את התפרצויות הזעם?


בעת השינה והחלום, אנחנו ניגשים אל כל מה שהדחקנו במהלך היום. במהלך השנים. ומאחר ואין לזה ביטוי בצורת התפרצויות הזעם, ייתכן וזה עולה תוך שינה. והפעם עולה מה שמסתתר מאחורי הזעם: העצב והפחד.


עם כל הכבוד לחוכמתו של בעלך, ואיני מטיל בכך ספק, הוא מודע רק למה שהוא מודע. לדברים שאינו מודע, אין הוא יודע שאינו מודע. כך ששווה לספר לו על תופעת הבכי, ואולי אף להראות לו את פנייתך אלי ואת תשובתי, ולהפציר בו שילך לפסיכולוג לבירור העניין. ולא להסתפק בטכניקה של כיבוש הכעסים.

הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

סימהסימה
סימה
28 ביולי 2024 · פרסמ/ה פוסט בקבוצה פורום פסיכולוגיה

מבולבלת

אני אישה בתהליך גירושין,בגלל סיפור הקשור לגירושין הכרתי בן אדם בעל מעמד מסויים לפני שנתיים.לפני חודשים בערך אני מקבלת שיחת טלפון ממנו להפתעתי הוא שאל לשלומי ,הבין ממני שאני עדיין בתהליך גירושים כי העניין מסתבך וייעץ לי בנושא מסויים הקשור לעבודתן וכאן הסיפור התחיל , מידי פעם היה מגיב לי על סטטוס בואטסאפ לשאול לשלומי מתוך דאגה , ועד בגלל התשובות שלי שהכל לא בסדר היה מבקש להתקשר שיחה , היה מדבר איתי בסופר איכפתיות ומשכיל משפטי פרגון על היופי שלי בכל הזדמנות , פעם אחת הוא שידל אותי להגיע אליו לשיחה ,הגעתי דיברנו וכל הזמן פירגן לי על כמה שאני יפה והרשה לו להתערב לי בתספורת השיער איך שהוא רצה שאעשה כי טוב לו לראות אותי כך וכשהזכרתי את הצעירים בכניסה למקום התעצבן וביקש אפסיק , אותת לי בהתנהגותו שהוא מקנה לי , מספר פעמים תוך דקות לחץ לי ידיים והחזיק לי את הידיים ולחץ עליהם וחייך , וכל…

45 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
29 ביולי 2024

שלום לך,


בכותרת ציינת שאת מבולבלת. אכן, הדברים מבלבלים. הטבע עצמו מבלבל ומפתיע. רעידות אדמה קורות במפתיע. בני האדם ודאי מבלבלים. רגשותיהם של בני האדם, אין ספק שמבלבלים.


?את שואלת כמה שאלות. אך נראה לי שהשאלה שמציקה לך ביותר, היא, האם הוא ניצל אותי? ניצל את מצבי הפגיע? ניצל את תמימותי?


את מבולבלת מכך שהביע את אהבתו אלייך, ובמקביל נשאר עם אשתו ואף מוציאה לחופשה יקרה. ואת אומרת לעצמך, אם הוא אוהב אותי, למה משקיע בבילוי עם אשתו? ואם הוא אוהב אותה, מדוע אמר לי שהוא אוהב אותי?


לו היה מדובר במכונית, שבה ההגה מוטה ימינה אך הגלגלים פונים שמאלה, אכן זו בעיה חמורה. אבל סתירה שכזו בקרב בני האדם, אינה כלל בעיה. להיפך, אדם שאין בו סתירות וקונפליקטים, אינו אדם, אלא רובוט.


ייתכן שאמת אמר. ייתכן שאכן אוהב אותך ויחד עם זאת אוהב את אשתו ואת משפחתו. השאלה שאת צריכה לשאול את עצמך, אינה מה את מרגישה? או מה הוא מרגיש? השאלה אינה האם זו אהבה באמת? השאלה היא, מה נכון לך לעשות?


לימדונו רבותינו: לא תתורו אחרי לבבכם. במילים אחרות, הרגשות שלנו חשובים מאד ואף נותנים לנו כיוונים לחיים, אך הם לא יכולים להוביל אותנו במעשינו. כשאנו שוקלים מה עלינו לעשות, לא כדאי לתת ללב להוביל.


גבר נשוי עם משפחה וילדים, לא סביר שיפרק את כל מה שיש לו אפילו אם מתאהב. וכאן איני מדבר על רגש אלא על סבירות והיגיון. קחי נתונים אלו ותחשבי מה עלייך לעשות.


מה שלא תחליטי, אל לך להתייסר במחשבה שרימו אותך שניצלו אותך. בהחלט ייתכן שלא רימו, ועדיין מתנהגים הפוך ממה שציפית.

הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

אוריקיאוריקי
אוריקי
21 ביוני 2024 · פרסמ/ה פוסט בקבוצה פורום פסיכולוגיה

מה נכון לעשות?

ביתי 28 חזרה לגור אצלנו לאחר פרידה מבן זוגה (3 שנים היו יחד) היא כמעט ולא נמצאת בבית, איך שמגיעה מהעבודה הולכת לחברות, עסוקה בעיקר "בקניות" , אין לה שום נושא שמעניין אותה, בימי שישי היא קמה מאוחר ולוקחת את הזמן , כשאני מבקשת ממנה משהו היא עושה לפי הזמן שלה וסדרי העדיפות. מה גם שבדרך כלל היא בבוקר הולכת לפגוש חברות, אני לא אמא נודניקית ובהחלט נותנת לה את הספייס שלה, הרי היא עצמאית ובגיל שהיא לא "תחתיי" יחד עם זאת אני מצפה שבגילה תראה קצת יותר אחריות ואכפתיות בבית. חשוב לי לציין שמאז שהייתה קטנה התנהגה כך, היא מקסימה, טובת לב ונהדרת ואני לא רוצה לגרום לה שלא יהיה לה טוב אצלנו, מה לעשות איך לפנות אליה בעניין עזרה בבית ובנוסף איך לשקף לה את כל העניין של ההסתובביות, הקניות ושבעצם אין לה את עצמה והרצונות שלה?

33 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
21 ביוני 2024

שלום לך,


מאד העציב אותי לקרוא שלאחר שלוש שנים של זוגיות, היא נפרדה מבן זוגה. אני מניח שבאותה הזדמנות, היא גם נפרדה מהחלום שהיה לה לגבי הזוגיות אתו. יש מקום להניח שבגילה, 28, מתחיל לקנן בה פחד לגבי הזמן ש"בזבזה" על בן הזוג, בדרך להקמת משפחה.


את מתארת את חוסר היזימה שלה והשתתפותה במטלות הבית. הייתכן שהיא עדיין בשלבי אבל ראשוניים? שכרגע היא עדיין צריכה להתאושש?

הפוסט הזה הוא מקבוצה מוצעת

ד"ר יעקב ברמץד"ר יעקב ברמץ
ד"ר יעקב ברמץ
5 במרץ 2024 · פרסמ/ה פוסט בקבוצה שאלות מהארכיון

הפרעה דו - קוטבית

שלום רב, לא ברורה לי ההבחנה בין ציקלותימיה, הפרעה דו -קוטבית סוג 1 והפרעה דו -קוטבית סוג 2. אשמח לעזרה. תודה, מאיה

29 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
05 במרץ 2024

הואילי בטובך לפנות לסיפריה ובספר אבחנות זה או בספר ICD10 תמצאי מענה לתשובותייך. ד"ר יעקב ברמץ - מנהל פורום פסיכולוגיה וייעוץ נפשי

יצירת קשר

לכל שאלה אנא מלאו את הטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

תודה על פנייתך !

ד"ר יעקב ברמץ

רחוב חובבי ציון 8, הרצליה

052-3633242

כל הזכויות שמורות © יעקב ברמץ 2024

bottom of page