top of page

שאלות מהארכיון

ציבורי·חבר/ה 1

ד"ר יעקב ברמץד"ר יעקב ברמץ
ד"ר יעקב ברמץ

אין פה תשובת קסמים שתשתנה בחצות

שלום לך סינדרלה, ראיתי כי שאלת את השאלה הנ"ל, בעוד כמה פורמים לפסיכולוגיה. כל פעם קיבלת את אותה התשובה מהפסיכולוג. למה את שואלת שוב? מה היית רוצה שיענו לך? מה את רוצה כל-כך לשמוע שלא אומרים לך? אמרו לך שיש לך חרדה לעזוב את הטיפול הנוכחי. אז, אולי את רוצה שמישהו כבר יגיד לך, לא לעזוב??? (כי את זה באמת לא אמרו לך). אמרת שהגעת למבוי סתום ביחסים הטיפוליים. למה התכוונת? אולי זה מה שרצית לשאול. כי על כל השאלות ששאלת פה, קיבלת כבר תשובות. מינימיקי

2 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
24 בפבר׳ 2024

שלום לך,את מתארת נטייה כפייתית. הכפייתיות נועדה לשמש מעין מנגנון הגנה מפני החרדות ואיומי העולם. זה מעין מנגנון הגנה, אבל לא באמת כזה. משום שמנגנון הגנה אמור לתת מענה ולסלק את החרדות ואילו הכפייתיות לא ממש מצליחה לעשות זאת והיא בעצמה מעוררת חרדות.זה שאת פנית לטיפול כדי למצוא תשובה אך עדיין לא מצאת ואת חושבת שתמצאי אותה במקום אחר (במקביל למה שתיארה מינימיקי שאת השאלה הזו שאלת גם בפורומים אחרים), משתלב עם המנגנון הכפייתי. המנגנון שאינו מקבל חוסר ודאות והופך את הכל לצפוי ושיגרתי בעזרת הטקסים והחזרה על הדברים. נסי הפעם לא להכנע למנגנון הזה ותתמידי עם אותו פסיכולוג.

יצירת קשר

לכל שאלה אנא מלאו את הטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

תודה על פנייתך !

ד"ר יעקב ברמץ

רחוב חובבי ציון 8, הרצליה

052-3633242

כל הזכויות שמורות © יעקב ברמץ 2024

bottom of page