top of page

שאלות מהארכיון

ציבורי·חבר/ה 1

ד"ר יעקב ברמץד"ר יעקב ברמץ
ד"ר יעקב ברמץ

מחשבות פילוסופיות

אנו נולדים לבד, אבל עם הפוטנציאל לחיות בחברה, ממש כפי שאנו נולדים אלמים, אבל עם פוטנציאל ללמוד שפה. הפוטנציאל של כל אחד שונה במקצת משל רעהו אבל להוציא מקרים פתולוגיים מה שחשוב יותר בהקשר זה היא הסביבה: באנלוגיה של השפה - אחד ירכוש שפת ביבים דלה והשני ירכוש שפה עשירה ורבת דקוית. רכישת המיומנויות החברתיות נעשית בקלות רבה בגיל צעיר, אבל גם בגיל מבוגר יותר אפשר ללמוד שפה חדשה והתנהגות חדשה. כל ההתחלות שוות והסוף הוא אחד - אבל בדרך יש הרבה מאוד אפשרויות ותמיד אפשר לשפר.

19 צפיות

שלום לך, מעבר לשאלה הטכנית, אם נולדנו לבד או לא, המציאות שאין האדם יכול להתקיים רגשית ונפשית בלי הזולת. האדם שואף תמיד להתחבר. לא תמיד הוא יודע איך. לא תמיד הוא אמיץ מספיק כדי לעשות זאת. פעמים רבות הוא מקלקל את הקשרים שלו במודע או בלא מודע. לא תמיד הקשר הוא בין בני זוג. לא תמיד מדובר על משפחה. אבל תמיד תמיד האדם זקוק לזולת משמעותי.

יצירת קשר

לכל שאלה אנא מלאו את הטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

תודה על פנייתך !

ד"ר יעקב ברמץ

רחוב חובבי ציון 8, הרצליה

052-3633242

כל הזכויות שמורות © יעקב ברמץ 2024

bottom of page