top of page

שאלות מהארכיון

ציבורי·חבר/ה 1

ד"ר יעקב ברמץד"ר יעקב ברמץ
ד"ר יעקב ברמץ

הקשרים

היי עשיתי איבחון על מנת לקבל הקלות בבחינת פסיכומטרי אוניברסיטה. באיבחון הומלץ לי לפנות לטיפול ולבדוק את הקשב.בזמן האחרון התחיל לי דכאון שהיה די "רדום"בשניםהאחרונות אך אני מרגישה שהוא משפיע עליי מאוד מבחינת הריכוז . אני די מתלבטת אם לפנות לאיבחון טובה למרות שהומלץ לי לפנות ע"י הפסיכולוג שלי לאיבחון.הוא ממש מתעקש שיש לי הפרעת קשב אבל אני ממש לא חושבת שזה זה קראתי קצת באינטרנט ויש לי את רוב הסימפטומים של הפרעת הקשב אבל אני סבורה בהחלט שזה נובע מהדיכאון וממצב נפשי.אני גם די חוששת שבאיבחון טובה יוכלו לצאת לי תוצאות מוטעות אם אני לא יגיע מרוכזת לגמרי ואז אני יגלו לי שיש לי הפרעה שממש לא קיימת אצלי. מה עושים האם יש קשר בינהם?האם יש טעם לעשות את האיבחון או שיכול להיות שהתוצאות גם יטעו.כי סה"כ אני יכולה להיות לפעמים מרוכזת ולפעמים ממש "אאוט"

צפייה אחת
ד"ר יעקב ברמץ
2024년 2월 22일

שלום לך,מבחן טובה הינו מבחן פשוט ביותר. נותנים משימה הדורשת ריכוז וקשב. רושמים את התוצאות. נותנים לך ריטלין ואחרי חצי שעה את עושה את המבחן שוב. אם התוצאות משתפרות בעזרת הריטלין (שאינ כדור אנטי דיכאוני) אזי יש מקום לחשוב על רקע נוירולוגי של הפרעת הקשב.דבר נוסף, כמעט בכל מקרה של הפרעת קשב נמצא גם צדדים דיכאוניים. ונכון גם שדיכאון פוגע מאד בקשב ובריכוז. אולם גם אם חלק מבעיית הריכוז היא הדיכאון, עדיין ייתכן ויש חלק נוירולוגי ואותו תוכלי לשפר בקלות, עם הכדורים.

יצירת קשר

לכל שאלה אנא מלאו את הטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

תודה על פנייתך !

ד"ר יעקב ברמץ

רחוב חובבי ציון 8, הרצליה

052-3633242

כל הזכויות שמורות © יעקב ברמץ 2024

bottom of page