top of page

שאלות מהארכיון

ציבורי·חבר/ה 1

ד"ר יעקב ברמץד"ר יעקב ברמץ
ד"ר יעקב ברמץ

O.C.D?

שלום לכולם, אני חדש פה ויש לי בעיה. במשך שנים יש לי אובססיות, אני בודק דברים הרבה מאוד פעמים (ברזים, אורות, גז, בוילר, דלתות וכו'). לפני כמה חודשים נכנסה לי לראש מחשבה שאם אני יבדוק את מה שבדקתי שוב אז משהו נורא יקרה. (עד אז לא שייכתי מחשבות טורדניות לפעולות) את אותו דבר ספציפי אני כבר לא בודק מיליון פעם, אבל עכשיו כל דבר קטן אחר מתקשר לי עם איזה אסון אחר ואני נכנס מזה לחרדה. לדוגמא: אם אני שוכב במיטה וכואב לי הגב, אז יש לי הרגשה שאם אני לא ישנה תנוחה אז מישהו יקר לי יפגע בתאונת דרכים ויהיה משותק. האם זה אומר שיש לי o.c.d ? מה עושים?

13 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
05 במרץ 2024

שלום לך, מעבר לכותרות השמות והאבחנות, נבין לרגע את מה שקרה לך. אתה מתאר שבהתחלה הייתה התנהגות מסויימת שנועדה להיעשות כטקס. בהמשך הטקס הזה עורר בך חרדה. ובכן, המחשבה האובססיבית או הפעולה הקומפולסיבית, נועדו בהתחלה לספק מִטְרִיַית הגנה מסויימת לאחר כישלון ההגנות האחרות. הטקסים שהיית עושה, לכאורה סיפקו לך תחושת שליטה בעניינים, דבר המפחית חרדה. אלא שתכונה זו אינה באמת הגנה משום שהיא עצמה מעוררת חרדות (אם שכחת, או לא עשית מספיק וכו' וכו'). יש מקום לברר מה המקור הראשוני של החרדות. פעמים רבות מאחורי התנהגות שכזו עומד אב נוקשה וקפדן. בהמשך, וזה כמובן תלוי בעוצמה של הסימפטומים הללו, ובעיקר במידה בה הם מפריעים לתיפקוד, ניתן לקבל עזרה (בנוסף לטיפול הפסיכולוגי) בתרופות.

יצירת קשר

לכל שאלה אנא מלאו את הטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

תודה על פנייתך !

ד"ר יעקב ברמץ

רחוב חובבי ציון 8, הרצליה

052-3633242

כל הזכויות שמורות © יעקב ברמץ 2024

bottom of page