ניסיון אישי
גם לי הייתה ועו הינה בעית ריכוז שעשתה לי צרות בבית הספר. עשיתי איבחונים וגם לי הומלץ רטלין. לקחתי, ולצערי הייתי רגיש לזה, חשתי חולשה במשך 4 שעות (תווח השפעה על רטלין). ידוע שיש רגישים לתרופה. אך מי שלא רגיש, זה עלול לחולל ניפלאות. שמעתי מהורים רבים על ניסיון מוצלח ביותר של נתילת רטלין, פשוט מהפך מקצה לקצה. כמובן יש שיגידו וייעצו שיתות שונות כמו שיכנוע עצמי, עבודע על תת המודע, ותיפול בחומרים כמו "פירחיי באך", ועוד תיפולים שונים. בכל אופן, למה אינך רוצה ברטלין ליילדך?
2 צפיות

שלום לך, כתבתי על זה כאן בעבר, ואחזור על כך שוב. בחלק ניכר מהמקרים של קשיי קשב וריכוז, הבעיה נעוצה במחסור של חומר מסויים במח הגורם למח להתחיל להרדם. כדי לעורר את המח באופן עצמאי, אחד הדברים שילדים עושים זה להשתולל ולהפריע (גם שתלטנות עושה זאת). הריטאלין הינה תרופה שלפני חמישים ושישים שנה נטלו אותה ספורטאים ככדור מרץ. ילד הסובל מבעיית הרדמות המח, ונוטל ריטאלין, שמספק את החומר החסר, שוב לא צריך להעיר את עצמו וכל כולו פנוי ללימודים. מצד שני, לתרופה הזו יש מעט תופעות לואי ואין בה כלל נזק בלתי הפיך לילדים (במחקרים שנמשכו חמישי שנה ויותר, הראו שאין הבדל בין הגובה, המשקל, מנת המשכל וכו' של מבוגרים שנטלו ריטאלין בילדותם לכאלה שלא לקחו). ישנם מקרים מסויימים בהם אסור לתת ריטאלין (הסובלים מטיקים או מתסמונת לה-טורט שאלו טיקים ווקאליים). מאחר והומלץ לך ע"י נוירולוג לתת את התרופה לילד, אל תהססי. חבל על כל יום שהוא סובל.