top of page

שאלות מהארכיון

ציבורי·חבר/ה 1

ד"ר יעקב ברמץד"ר יעקב ברמץ
ד"ר יעקב ברמץ

פחד ממחויבות

האם יתכן כי פחד ממחויבות נובע מחשש לא לעמוד בציפיות הצד האחר? כלומר, תמיד כשהייתי צריכה לקבל עליי תפקיד מסוים אני סרבתי מספר פעמים מתוך מחשבה שאני לא אבצע את התפקיד בצורה הכי טובה ושיש אחרים שטובים ממני או שמצפים ממני משהו שאני לא אוכל לתת. כשהייתי קטנה תמיד ניסיתי לרצות את משפחתי (בעיקר את אימי) ותמיד היו לה טענות. האם יכול להיות כי החשש שאני לא אעמוד בציפיות של מישהו אחר יכול לגרום למצב כזה? ואם זה אכן כך איך אפשר לפתור את הבעיה? בתודה מראש אורלי

17 צפיות
ד"ר יעקב ברמץ
2024년 3월 05일

שלום לך אורלי, אכן, פחד ממחוייבות הוא פחד מלאכזב. אולם לאו דווקא את ציפיות האחר, אלא הציפיות של אדם מעצמו. את אימך הבאה אלייך בטענות, לא רק ששמעת בילדותך, אלא הפנמת לתוכך כקול האומר לך: נכשלת, טעית, אכזבת. ומאז את אומרת זאת לעצמך. ולכן את חוששת מביצוע משימה כזו או אחרת, כי האמירה שאינך עושה את זה כמו שצריך, בנויה בתוכך. למשל, עזרת לי לנהל כאן את הפורום לנוער. וניהלת אותו על הצד הטוב ביותר. אולם, אני מניח, שאת חששת שאינך עושה זאת טוב, והחלטת להפסיק. ואולי לא. על כל פנים, בעיני היית נהדרת בביצוע המשימה.

יצירת קשר

לכל שאלה אנא מלאו את הטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

תודה על פנייתך !

ד"ר יעקב ברמץ

רחוב חובבי ציון 8, הרצליה

052-3633242

כל הזכויות שמורות © יעקב ברמץ 2024

bottom of page