הרטבת יום
בני בן 6 ועדיין מרטיב בתדירות גבוהה בלילה וביום לטענתו אף אחד לא שם לב לכך חוץ מאיתנו (הוריו). בעבר בדקנו את הפן הפיזיולגי שנמצא תקין. בנוסף הילד לומד בכתה א' ולדעת מורתו קיימת בעיית קשב. שאלתי היא , מהיכן להתחיל לבדוק , מה יש לבדוק תחילה?, האם יש קשר בין הדברים? היכן ניתן לבדוק ולטפל בנושא בצורה המקצועית ביותר?
צפייה אחת

שלום לך,יש קשר אפשרי בין בעיות קשב וריכוז לבעיית ההרטבה. אולם, יש דברים דחופים יותר ויש דחופים פחות. את נושא ההרטבה כדאי לסיים מוקדם ככל האפשר. דרך קופת חולים פני למומחים המטפלים בנושא ההרטבה (ד"ר ברוך קושניר מתעסק בזה באיזור המרכז). וזאת למרות שמה שעומד מאחורי ההרטבה זהו אך ורק עניין פסיכולוגי. אבל כדאי קודם לדאוג שזה יפסק ורק אח"כ להתמודד עם הרקע להתפתחות הבעיה.אני מעריך, שפשוט קשה לילד בבית הספר (ואולי גם בגן היה לו קשה). ייתכן שזה בגלל העניין החברתי וייתכן שזה בגלל קשיי הקשב והריכוז שמפריעים לו ללמוד. פני לשרות הפסיכולוגי חינוכי שבמקום מגורייך, תבקשי שיאובחן שם (זה שרות הניתן בחינם. איבחון כזה פרטי עולה 1500-2000 ש"ח) והם ימליצו מה לעשות לבעיית הקשב אם היא קיימת.