top of page

שאלות מהארכיון

ציבורי·חבר/ה 1

ד"ר יעקב ברמץד"ר יעקב ברמץ
ד"ר יעקב ברמץ

הרטבת יום

בני בן 6 ועדיין מרטיב בתדירות גבוהה בלילה וביום לטענתו אף אחד לא שם לב לכך חוץ מאיתנו (הוריו). בעבר בדקנו את הפן הפיזיולגי שנמצא תקין. בנוסף הילד לומד בכתה א' ולדעת מורתו קיימת בעיית קשב. שאלתי היא , מהיכן להתחיל לבדוק , מה יש לבדוק תחילה?, האם יש קשר בין הדברים? היכן ניתן לבדוק ולטפל בנושא בצורה המקצועית ביותר?

צפייה אחת
ד"ר יעקב ברמץ
24 בפבר׳ 2024

שלום לך,יש קשר אפשרי בין בעיות קשב וריכוז לבעיית ההרטבה. אולם, יש דברים דחופים יותר ויש דחופים פחות. את נושא ההרטבה כדאי לסיים מוקדם ככל האפשר. דרך קופת חולים פני למומחים המטפלים בנושא ההרטבה (ד"ר ברוך קושניר מתעסק בזה באיזור המרכז). וזאת למרות שמה שעומד מאחורי ההרטבה זהו אך ורק עניין פסיכולוגי. אבל כדאי קודם לדאוג שזה יפסק ורק אח"כ להתמודד עם הרקע להתפתחות הבעיה.אני מעריך, שפשוט קשה לילד בבית הספר (ואולי גם בגן היה לו קשה). ייתכן שזה בגלל העניין החברתי וייתכן שזה בגלל קשיי הקשב והריכוז שמפריעים לו ללמוד. פני לשרות הפסיכולוגי חינוכי שבמקום מגורייך, תבקשי שיאובחן שם (זה שרות הניתן בחינם. איבחון כזה פרטי עולה 1500-2000 ש"ח) והם ימליצו מה לעשות לבעיית הקשב אם היא קיימת.

יצירת קשר

לכל שאלה אנא מלאו את הטופס הבא ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

תודה על פנייתך !

ד"ר יעקב ברמץ

רחוב חובבי ציון 8, הרצליה

052-3633242

כל הזכויות שמורות © יעקב ברמץ 2024

bottom of page