עזרה
שלום יעקב, לדעתי, מישהו קרוב אלי צריך לפנות לטיפול פסיכולוגי. מדובר באדם כבן 60. מאז שהוא יצא לפנסיה הוא 'כבוי'. לדעתי, הוא נותן מעין הצגה כלפי חוץ, כדי להראות שהכל בסדר, אך מבפנים זה לא כך. יתכן שיש לו חרדה מהמוות או שהוא פשוט מרגיש שהוא 'סיים את תפקידו בחיים'. הבעיה היא שכאשר אני מעלה בפניו את האפשרות להיפגש עם פסיכולוג או יועץ, הוא אומר שזה שטויות והכל בסדר גמור. אגב, אני לא היחיד שחושב שהוא נמצא במשבר (מספר אנשים נוספים שקרובים אליו קיבלו את אותו הרושם). מה עלי לעשות? איך אני יכול לגרום לו לרצות לקבל טיפול או אפילו רק לנסות פגישה אחת? תודה
21 צפיות

שלום לך,הרבה פעמים סירובו של מישהו ללכת לטיפול פסיכולוגי נובע מעמדות ודעות קדומות. פסיכולוג מזכיר לכולם את המילה פסיכי המשמשת כמילת גנאי (למרות שביוונית פסיכי זה נפש). אולי לגבי אותו קרוב אפשר לעזור בהפרכת הדעה הקדומה? אולי אפשר לומר לו כי בעידן המודרני שלא כמו בימיו ההבדל (כמעט היחיד) בין מי שהולך לפסיכולוג ומי שלא הולך, זה לא כמו בעבר מי שפסיכי מול מי שלא. אלא מי שיכול להרשות לעצמו כספית ומי שלא. ד"ר יעקב ברמץ - מנהל פורום פסיכולוגיה וייעוץ נפשי